hujan cinta ...

June 23, 2011

sambal tempoyak ikan bilis....

alhamdullilah...
siap sudah tugasan aku untuk menyiapkan hidangan makan tengahari untuk hari ini...hanya tunggu asben balik makan saja...untuk asben aku dah masakan apa yang dia nak...untuk aku...? aku ada sesuatu yang aku nak makan tapi x kesampaian je dari hari tu...bukannya x de brg yang nk dibuat tapi kemalasan yang tinggi... tapi entah kenapa arini kemalasan aku tu lenyap....hidangan tengahari siap seawal 11.20am...ermppp best gak ek...lain kali leh rajin lagi...
bila dh rajin tu...aku pun masak sekali apa yang aku nk makan tu...sambal tempoyak ikan bilis... bendanya sebenarnya mudah je tp disebabkan hanya aku je yang nk mkn tu yang aku jadi malas nk buat...macam x seronok makan sorang...asben aku x mkn tempoyak...xtau lh kenapa tapi durian dia mkn pulak...ishhh ragam mcm2... tapi xpe,yg penting,mknan lain yg aku masak dia licin habiskan...

tu dia sambal tempoyak ikan bilis yang aku teringin sangat nk makan...
seciput je aku buat...sampai ke malam lah jwpnya aku mkn arini...hihihi...
selain menu atas,arini aku masak ikan talapia masak lemak cili api campur bacang, sawi goreng campur ikan bilis, ulam bendir celur cicah kicap berlimau...
jemput mkn kwn semua...



~noura azieta~

2 comments:

  1. sedapnye kak noura..mane nak cari tempoyak ni?
    wah banyaknyer menu hari ni..

    ReplyDelete
  2. hihi...dh lama nk mkn tp malas nk buat...
    tempoyak akk bli,nk buat xreti...pokok durian pun xde kt sini... :O

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...