hujan cinta ...

November 19, 2010

sepetang di desa tcinta

jam 2pm..dr rmh mertua aku pulang ke kg halaman ku... ikut hati aku mmg dh xde hati nk balik sb dh xde apa di sini utk dikenang melainkn pusara2 insan tercinta tp bila difikirkan,aku harus jua pulang kerana masih ada lg yg harus aku jengok2...aku kuatkn hati melangkah meskipn didada penuh sebak...airmata menanti saat utk gugur...hati aku x sanggup terima,mata aku jua x sanggup melihat rmh peninggalan ayahnda bonda yg dulunya berdiri megah kini menanti saat menyembah bumi gara2 sikap tamak yg bertakhta dihati...
aku bawa hati,bawa diri jauh dr sana...agar mereka puas...

~~~~~~~*****~~~~~~~

bila menatap wajah mungil ni...sejuk seketika hati aku...sebab wajahnya seiras arwah bapak...trutamanya hidungnya!!! xpe lh ye baby,paling x pn kami semua dpt hilangkn rasa pd  rindu kt arwah yaie...baby ni lum de nama lg...mase aku balik aritu dia baru berusia 3 hari...
15 November 2010 - lelaki - 2.90kg...cahayamata ke 4 adik ku _maisarah

 

emmm...kesian kakak lisza...kakinya luka masa main kt laman rmh mk...
"tu lah,kakak x mo dgr ckap nyaie,kn dh jtuh!!!!"
sbenarnya lukanya x sberapa tp ibu dia sje je tampal besar2 sb xmo bg dia ngis bila npak kesan darah kt luka tu...



 dlm diam...mk kini dh punya 26 org cucu  n 5 cicit... 
(11 cucu lelaki n 15 cucu perempuan...)
maknanya aku dh punya cucu sedara gk ek? huhu...
tp xpe..nek su cun...hihi...
dan yg dua kt atas ni adalh cucu mk yg ke 24 n ke 25...
perghhh...punya lh ramai...aku sndiri pn dh x lupa nama2 anak2 buah aku...tp aku masih tau siapa mk bapak diowng...hahaha...ayat aku ni mcm zalim je tp nk buat mcm mana,dh ramai sgt...nama pn...mak aiiii panjang bebenor...xdaya aku nk menghafalnya...lain kali aku nk syorkan diowg ni pakai name tag ler....hahaha...






0 chit chat.....:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...