hujan cinta ...

July 31, 2011

ramadhan ya ramadhan....


ramadhan...
kini ramadhan datang lagi...
rukun Islam ke tiga
wajib bagi setiap insan di muka bumi ini termasuk aku...
kecuali bagi mereka yang tidak berupaya...

ye...
ramadhan...
setiap tahun aku laksanakan
dengan penuh keinsafan
dengan penuh kesayuan
tatkala insan lain gembira menantikan
kehadirannya
menunaikannya
tapi buat seorang aku
apalah ertinya
sudah lama aku x merasai kenikmatan itu
gembira bersama ayah bonda
keluarga tercinta
dan
kini aku sendiri lagi
melaksanakannya
bersama 
kekuatan yang semakin pudar
sirna di makan usia

sejak kelmarin
airmata ini mengalir
dada ku sebak menahan rasa
merintih hiba
x ketentuan jiwa

Ya Allah Ya Tuhanku
berikan aku kekuatan
untuk terus meneruskan kehidupan ini 
sesungguhnya aku lemah untuk menghadapi sendiri
apa juga dugaan yang dikau kurniakan
tidak pernah ku luahkan pada sesesiapa
kecuali hanya pada-Mu kembali
amin...

ramadhan kali ini
AKU
tanpa ayah sejak 33 tahun lalu
tanpa ibu sejak 18 tahun lalu
tanpa bapak sejak 12 tahun lalu
dan
tanpa abang sejak 4 tahun lalu

*
*
**
****
**
*
*
kelmarin...
memberikan pengalaman dalam setiap inci langkah kita...
semalam...
adalah teladan dan pengajarannya...
dan...
untuk menghadapi hari esok...
jadikanlah kelmarin dan semalam itu sebagai pedoman
dalam menerokai
sebuah penghidupan...

~noura azieta~


0 chit chat.....:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...