hujan cinta ...

July 24, 2011

ziarah menziarah...


malam kelmarin aku dpt berita yg agk mengejutkn...
anak buahku
umi nasirah
&
fareed
menghubungi aku menerusi fb kerana
tidak dpt menghubungi aku menerusi telefon
mana tak nya
dia hubungi aku dengan nombor lama aku
yang dah berzaman aku x gunakan
dia
memberitahu bahawa ibunya
iaitu akak ipar ku
kakak Siti Rahmah
di masukan ke wad Kardiologi
Hospital Selayang
kerana tekanan darah tingginya naik mendadak
sehingga kakak ku ni x sedar seketika
doktor terpaksa menurunkan tekanan darah tersebut
kerana bimbang akan mendatang kesan kepada otak
dan
doktor juga bimbang
jika melibatkan masalah jantung semula
alhamdulillah...
bila dapat distabilkan
dia sedar semula cuma ambil masa untuk mengenali
insan sekeliling...
dan
tadi petang
aku sekeluarga menziarahinya di sana
alhamdullillah.....
aku lihat akak ipar ku kini
beransur pulih
walaupun masih berkeadaan lemah
x boleh bangun
dan memerlukan rehat yang panjang
tapi keadaannya jauh berbeza dari hari pertama
dia di masukan ke wad dulu.
aku doakan semuga akak ipar ku ini
segera sembuh dan kembali sihat
seperti sedia kala
amin.
ketika sampai tadi
melihat keadaannya
hati aku sebak sekali...
tiada kata2 yang mampu aku katakan
aku terdiam...
terpaku...
aku bertahan supaya airmata aku x tumpah
kerana
melihat keadaannya
mengingatkan aku kepada arwah mak
tambahan pula keluh kesah,rungutannya
yang serba x kena...
menyegarkan kenangan silam
aku dengan arwah mak
*
*
*

ihsan google sebab aku x terlupa bawa fon
semasa kat hospital td aku jumpa
umi
epol
eha
fuad
ayed
ida
pak cu
mak cu
lagi....????????
xde...
lama sudah aku x berjumpa mereka ini
rasanya dh hampir 3 tahun...
semuga ikatan silaturrahim kembali bertaut...
amin

~noura azieta~

0 chit chat.....:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...