hujan cinta ...

May 16, 2011

akaun yg anda pilih tidak aktif...apakah?????

perghhh...
suspen sungguh aku waktu tu...
dh lh beratur agak lama sb ramai yg nk keluarkn duit...
part aku...
jd gitu...
dh lh kt belakang aku ni pn ramai lg...
adehhhh...
pe kes weyhhh....
atoiiii....
aku ingatkn,aku salah masukan amaun...
nk 100 jd 1000 ke...
3x aku cuba...
sama je...
aku mengalah ketepi dulu...
bagi org lain pulak...
nt aku cuba lg...
sementara tu aku call abang...
ermppp...
ye lh...
aku ada suh abg masukkn duit...
x lh bnyk mana...
aku jrg keluarkn sb itu hanya stok bila masa tdesak...
tmbhan pulak de baby...
mana tau tetiba x sihat ke...
x kn nk ketuk pintu rmh org...
x kn nk meminjam pulak...
kang jadi bahan umpatan je...
buat sakit ati n telinga...
aritu aku nk keluarkn pun...
sebab adik ipar aku ada transfer duit utk bli brg...
surah Yassin...
utk bg kt org yg dtg masa tahlil 40 arwah abah...
tu lh...
cucuk punya cucuk...
tekan punya tekan...
"akaun yg anda pilih tidak aktif"
cehhhh...
call gk kt adik ipar aku tu...
ye lh...
dia berkerja...
biasa keluar masuk duit kn...
mana tau kot de apa2 perubahan yg aku x tau ke...
ermppp...
betullh apa yg aku buat td...
tp knapa jd gitu?
penat pikir...

mujurlah aku de bw duit lebih...
aku guna dulu je lh...
lg pun beli x seberapa...
rasanya cukup kot!!!
mmg cukup pn...
50 naskah surah Yassin..
sebungkus ada 10 naskah...
rm8 jdnya rm40...
lepas bli aku balik...
xde mood dh nk tgk benda2 lain...
dok fikir pasal apa dgn kad bank aku tu...

balik dr Mydin...
abg terus htr aku ke Maybank Taipan USJ...
kerani kaunter tu kata kna tukar kad...
kad aku dh lama sgt katanya...
tp x leh tukar gk sb aku x bw buku akaun...
buang masa tul lh...
balik rmh je...
menung gak...
fikir lagi...
mana aku simpan buku akaun pulak....
atoiiiii....
nampak sgt aku ni tua...
semua lupa...
Ya Allah...
Permudahknlh urusan ku...

Jumaat...
13hb Mei 2011...
lpas htr ellyn ke sekolah...
aku ke Maybank SS15,Subang Jaya...
cehhhh...
x sampai 5 minit urusan aku selesai...
hanya perlu kad atm aku tu je...
aktifkn semula...
x perlu pn buku akaun...
kalau lh tau...
aritu lg aku dh ke sini...
senyum kerani tu bila aku cerita...
dia kata memang lh kad aku tu dh lama...
tp masih aktif...
yg buat x aktif sebab...
dlm masa 6 bulan...
aku x buat sebarang pengeluaran...
hanya simpanan je...
jdnya...
faham lh aku knapa ianya berlaku...
bila aku kata nk tukar kad atm yg baru...
kerani tu xbg sb...
kad atm aku tu...
special edition vip...
bukan semua org ada...
dh tu finance...
ye lh...
aku guna semula...
tp memang dh huduh sgt...
dh buruk sgt dh...
plastik luar pn dh mula terkopek...
kalau x silap dh 9 tahun aku guna...
aku buat akaun tu 19 Ogos 2002...
masa tu aku kerja kt Jusco...
percaya x kalau aku bgtahu...
dgn akaun ni lh aku pernah terima duit sesat...
rm20591.26...
masa aku nk keluarkn duit gaji...
aku terkujat tgk baki duit aku sebegitu bnyk...
masa bank call minta ku dtg ke bank...
bawa buku simpanan...
kad atm...
aku pergi...
aku pulangkan duit tu semula...
seorang lelaki berbangsa cina...
duit org...
buat apa aku nk amik kn?
sebagai ucapan terima kasih...
dia bg aku imbuhan sikit...
rm300...
aku x nk...
tp dia terus masukkn ke akaun aku...
sampai ni aku x pernah jumpa cina tu lg...








~noura azieta~

4 comments:

  1. ye la kad lame tu ... still bleh gune ek...
    rare tu... =)

    ReplyDelete
  2. mesti panik kan tetiba tak boleh guna pulak kad tu

    ReplyDelete
  3. huhu.. panik woo bila jadi macam tu

    ReplyDelete
  4. panik!!! memang panik!!! huhu... sebab dok fikir mana lh akk letak buku simpanan klau g bank diorg nk kan buku plak... :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...