hujan cinta ...

May 27, 2011

dating lg...

malam mgu yg lpas...
21 Mei 2011...
aku ke Cheras Batu 9 jumpa abg aku yg sorg tu...
macam biasa kami lepak kt kedai je menyembang...
dh tu nk ke mana lg...
sebab cik abg aku ni bujang trang tang tang...
sambil menyembang kami makan,minum...
dari meja kosong sampai ler penuh semeja...
ada je makanan yg kami pesan...
agaknya kalau pengunjung lain tgk msti diorg ingat kami ni dh lama x mkn...
lantak ler dorang nk ckp apa...
yg penting bkn mkn free...
bayooooo maaaa....

mlm tu aku x bnyk ckp...
bnyk diamkn diri...
x tau lh knapa...
yg pasti dada aku cukup sarat...
menanti masa nk meletup je...
tp aku tahan...
aku yakin...
kalau aku nganga je mulut...
bkn je butir pcakapn yg keluar...
air mata pn keluar juga...
mana taknya...
aku lihat abg aku ni semakin uzur...
tp masih gagahkn diri mencari rezeki...
demi sesuap nasi...
aku ajk tgl dgn aku dia xnk...
dia kata dia sihat lg...
tp sesihat mana lh dia...
hanya Allah yg tahu...
sebab dia selalu menyembunyikan kesakitannya dr aku...
atas alasan x nk menyusahkan aku...

dan melihat wajahnya juga aku hiba...
jika melihat wajahnya...
aku seolah melihat wajah arwah ayah...
saling x tumpah...
tp jauh di sudut hati ini sebenarnya...
aku takut kehilangan dia...
sungguh aku katakan...
aku takut kehilangan dia...
aku takut menghadapinya sendirian...
meneruskan kehidupan tanpa orang...
yang bergelar...
ayah...
emak...
abang...
sapa lg yg aku ada kini?
hanya suami dan anak2...
lain?
mereka hadir ketika aku senang...

pada mu Ya Allah
aku bermohon...
Dikau berikanlah kesihatan yang baik pada abg ku ini...
sembuhknlh sakitnya...
aku masih memerlukannya utk meneruskan kehidupan ini...



gambar 19 tahun yang lalu ketika di majlis perkahwinan abg Nasir
ketika ni aku berusia 22 tahun
aku rindukan mereka semua...
dari kiri
alhyrhm abg.As'ari (abg Mat), abg din,umi,alhyrhm abg.Man,
alhyrhmah bonda Asiah n aku
duduk
abg.Nasir n kak Zura
depan
eha





~noura azieta~




0 chit chat.....:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...