hujan cinta ...

July 8, 2012

open day smksu

me: assalammualaikum cikgu... (sambil hulur tangan bersalaman...)
cikgu: waalaikummussalam... anak puan?
me: nur azlin... (sambil menunjuk anak dara ku yg sedang mengejar adiknya yang berlari2 dlm dewan)
cikgu: ooo...azlin...budak good girl ni... (tersenyum lagi...)
me: (berkerut dahi aku..) ye ke cikgu dia good girl?
cikgu: ye...sungguh puan,azlin langsung tidak mendatangkn masalah pada guru dan rakan2...guru2 menyenanginya...dia antara pelajar perempuan contoh di tingkatan dua sekolah ini...sy sebagai guru kelas berbangga dengan dia cuma sy nak minta pihak puan n azlin juga (sambil memandang ank aku yg tengah senyum2 sb kena puji dgn cikgu kelasnya) memantau pelajaran azlin terutama beberapa subjek penting supaya dpt markah lebih baik lagi dr yg ada skrg ni utk exam akhir tahun...sy nak azlin terus ada di tahap sekarang dn lebih baik lagi utk exam pmr tahun dpn... ye azlin,ingat pesan cikgu...cikgu nk kamu tunjuk prestasi yg membanggakan sekolah juga ibu bapa kamu...
azlin: insyaAllah cikgu...(senyum,angguk2 je...)
me: insyaAllah cikgu,sy akan beri kerjasama dgn cikgu dn memantau azlin...semuga azlin tidak menghampakan harapan kita semua... (aku tersenyum,sambil memeluk anak dara aku yg sorg ni...jauh kt sudut hati,aku berbangga memiliki anak seperti dia..) 

senyum tak ihklas...muka cuak gilerrr...

tunggu giliran ambil keputusan exam....

selepas menandatangai borang kehadiran,slip keputusan exam,aku pun beransur balik ke rumah... :)

0 chit chat.....:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...