hujan cinta ...

December 27, 2011

erryn oh erryn...

Syukur kepada Allah sebab sejak Erryn lahir...Erryn langsung x pernah mendatangkn masalah pd mama dan papa...anak mama selalu sihat...klu x pn setakat selsema biasa...demam pn hnya panas sikit..mkn ubat 2-3x dh ok...demam pn masih lg nak main,gurau cm biasa....anak mama bijak,periang...aktif! Anak mama suka joget,suka ajuk pe je mama,papa buat... erryn memang anak yg ckup menghiburkn n membahagiakn mama...
Tapi tengahari semalam..masa tu erryn dgn k.lyn tgh tgk hamster peliharaan k.lyn...mama kt dapur,bru je siap masak... mama dgr erryn ngis...k.lyn dukung erryn blari ke arh mama...
"mama,jari baby kna gigit hamster...adik x perasan bila baby hulur jari.. adik mintak maaf mama,adik cuai jaga baby...."
"baby,k.lyn mintak maaf...k.lyn x jaga erryn elok2!"
ellyn pn dh menangis...
Ya Allah...aku tgk masa tu tgn erryn dh penuh darah,menitik2 kt lantai...sinki pn dh bnyk drh..kt baju jgn ckp lh...mmg laju drh mengalir!! erryn menangis kuat...x pernah dia menangis cmtu... aku tpaku x tau nk buat apa...aku capai erryn...aku picit keluarkan darah lg,aku ambil sapu tgn...lap n tekap kuat2...bila aku bukak... Ya Allah... hujung jari erryn koyak...mcm kna hiris dgn pisau...
Aku call asben...bgtau erryn kna gigit hamster... terjerit asben tnya cmner leh jadi cmtu...mklum je buahati kesayangan dia...
Aku cll Dr.Morthy...cerita semua...Doc pn suh dtg klinik...
"sbaiknya injection kak takut nanti de jangkitan kuman...akk dtg ye,sy tgu..."
mujurlah aku knal rapat dgn Dr.Morthy sb memang dh berzaman kt sana je aku dptkn rawatan...
Abg sampai je,aku terus ke klinik...dlm kereta...tangisan erryn semakin kuat...agknya semakin sakit..aku pujuk pn dia x mau dh...bila dia geleng kepala,aku jd xtahan...aku pun ikut menangis...aku cium,aku peluk erryn kuat2...aku cium jarinya yg sakit...aku hidu dlm2...dlm hati aku bdoa
"Ya Allah...Dikau kurangknlh rasa kesakitan ank ku ini,dia tlalu kecil utk merasainya...Dikau alihknlh rasa sakit itu pd diri ku...Dikau berilh apa jua kesakitan pd ku,aku terima...asalkn c kecil kesayanganku ini lali dr kesakitannya yg dirasai skrg... amin..."
Aku selalu berdoa mcm ni bila ank2 aku xshat... dulu masa aku kecil,bila aku x shat,arwah mak selalu buat cmni...jd aku ikt apa yg arwah mk pernah buat kt aku...
Kt klinik....
Doc terus suruh masuk ke bilik rawatn no 2... kt sana doc tgk luka erryn... doc cuci,balut luka erryn...Doc beri suntikan utk elak kancing gigi,tahan sakit dan antibiotik... Doc kata erryn x demam,jntung n paru2 ok... alhmdllh...baru tenang dan lapang dada aku...cuma agak curiga bila doc ckp...sekiranya antibodi bdn erryn x kuat...dia mgkin akan demam sikit so cepat2 dtg klinik...

 
ini la buat aku x leh tidur...dok memantau erryn je...
sungguh aku ckp...selang setengah jam,aku dok raba suhu bdn dia...aku ciom...aku peluk dia...
Lpas dpt ubat,kami balik... npak papa je erryn dh jerit...
alhmdllh...erryn npak ok..x ngis lg...
kt rmh,masa mama suap bubur,erryn pn selera je mkn bubur...mkn ubat pn xde masalah...lpas mmkn ubat...erryn pn tidur....lama... bgn tidur mama tgk erryn dh cm biasa...aktiviti biasa tetap k.lyn lakukn...nyanyi,menari sama2...tp mama mmg x tahan sedih bila k.lyn peluk erryn td mlm...k.lyn mintak maaf kt erryn...slhkn diri k.lyn sebab
"kerana k.lyn...bby sakit...k.lyn jnji jaga baby baik2,elok2...x cuai lg...
k.lyn xnk dh dgn hamster tu..nt k.lyn bg kt org lain ye..."
Mulanya mama memang mrhkn k.lyn sb cuai jga erryn tp mrh pn x guna... perkara dh blaku...mama tau,k.lyn memang jaga erryn dgn sebaiknya... tapi ini lh yg dinamakn takdir...
Erryn...mama doakan erryn cepat sembuh,sihat semula ye nak..mama risau sgt tgk erryn berbalut jari... mama,papa,k.lyn syg erryn... biarlah org lain x syg,x kisahkn erryn...tp kasih syg kami x pernah berbelah bagi...

~noura azieta~

1 comment:

  1. aduhai kak.. kesian eryn.. insyaAllah.. cepat sembuh ye baby erynn..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...