hujan cinta ...

December 11, 2011

mata dn ibu jari kaki...


petang tadi
semasa sedang menyiapkn hidangan mkn mlm
yg kononnya nk mengulai jelawat masak lemak + mangga
nk jd cerita
masa aku tngah leka menumbuk cili api sambil berangan
terpercik ler air dr cili api yg aku tumbuk tu ke mata kanan aku
perghhhh....
terjerit aku sorg2...
waaaa...
mmg pedih...
mmg sakit...
airmata mengalir tak usah ckp lh...
ermppp...
aku teringat petua dr arwah mk
mk kata
"kalau terpercik cili kt mata kanan,sapu air kt ibu jari kaki kiri"
aku pn cuba...
yesssss...
xsampai 3 minit dh ok...
dh x pedih
x sakit
mata pun x pijar
dlm x sedar dh ilang semua
alhamdulillah
klu korang pembaca blog aku ni x cya...
cuba dulu...
tp jgn sengaja plak masukkn cili ke mata
kang buteeee...

*
klu mata kanan,sapu ibu jari kaki kiri dgn air
begitu juga sebaliknya
klu mata kiri,sapu ibu jari kaki kanan plak dgn air
*
tQ... :)

~noura azieta~

4 comments:

  1. oooOOOooo camtu eh????
    petua org tua neh ada jek misterinya....

    ReplyDelete
  2. info yang bagus...saya pulak dgr org tua kata kalau kena mcm tu amek garam...hisap...apapun petua org tua ni ada cerita sebalik itu...

    ReplyDelete
  3. el...itu ler...mata yg msuk dek percik air lada,cuci ibu jari kaki plak

    ReplyDelete
  4. lily...a ahh ada akk dgr tp x pnah mcuba lg...sb dh biasa dgn yg petua ni... :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...