hujan cinta ...

December 22, 2011

pengat pisang...


petang semalam
ntah kenapa mulut aku ni cm nk mkn benda2 yg manis
yg menyejukkn tekak
tapi yg mengenyangkn perut
aku pun dok fikir pe lh yg sedap ye
nk tnya pendpt
semua gang tidur
aku plak terconggok sorg layan fb
sambil
dok ke depan ke dapur
tgk apa benda yg leh aku ngap...
alih2 tpandang pisang
aku pn xtau lh pisang apa
dlm ati ni
"kalau buat pengat sedap ni..."
aku pun tgk dlm peti es
santan de
daun pandan pn de
tgk balang tepung de tepung pulut
sagu biji pun de....
yessszaaaa...
zupppppp....
sepantas kilat aku menguli tepung pulut
tapi kali ni aku x mengentel...
aku ptg2 je...
nk cepat!!!
xsampai setengah jam siap..
kt depan aku dgr de org gigau
"ayang buat pengat pisang ye? wangi nye..."
hikhik...
jom mkn...

~noura azieta~


5 comments:

  1. kak, kenapa la tulisan tu kecik sgt.. tetiba dah rasa cam rabun pulak nii..
    pengat pisang, sedapnye kak.. akak buat lagi, saya datang bawak pinggan kat rumah akak bole?

    ReplyDelete
  2. So yummmyyyyyyy pengat pisang..saya plak baru buat cekodok semalam..ngn ujan seharian..sedap plak makan cekodok..hehehe..

    thks sudi singgah my blog..saya follow sini juga.. :)

    ReplyDelete
  3. besh! el suka kalo pengat pisang buh sagu~~~

    ReplyDelete
  4. farah... hahaha...kecik ke? okeissss...akk besooooo kn ye..ampun!!!

    ReplyDelete
  5. lyza... itu ler...bila kemaruk nk mkn ni bkn leh ditahan2 sgt...selagi x dpt,selagi tu teringat...mengalahkn org mengandung je kn?
    el... hihi...ye ke? akk aritu bli sagu sb nk buat abok2 tp malas je...nk buat pe ke bndanya dh lupa namanya...alahaiii...desert..betul x akk eja ni...klu salah...ampun!!! hahaha..pn malas gk...daun pisang dh layu dlm peti es tu... :p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...